BudKocka.cz logo

Které cvičení funguje na spalování tuků?

Hubnutí Cvičení Eliška 26. červen 2016
cvičení


Spalovat tuky je možné pouze cvičením, ovšem každé cvičení se tímto efektem chlubit nemůže. Pokud je příliš intenzivní nebo příliš pomalé, nezhubnete. Sice si zacvičíte, ale nic to s vašimi tukovými zásobami neudělá. Proč tomu tak je a co je na spalování tuků nejlepší?

Možná jste si myslela, že jakýkoli pohyb má vliv na spalování tuků, to tak ale není, protože každý pohyb proti tukům nepomáhá. Kalorie sice spálíte, ale ne tuky. Tuky může spálit pouze pohybem, který na spalování funguje. K tomu navíc je nutné cvičit určitou dobu a v určitě intenzitě. Jen tak docílíte toho, že se zbavíte tukových zásob.

Co funguje na spalování tuků?

Na spalování tuků má vliv pouze cvičení či pohyb, který trvá 45 - 60 minut, neboť ke spalování tuků dochází až po 20 - 30 minutách. Dále je nutné, aby se jednalo o středně intenzivní pohyb. Při něm totiž je vaše tepová frekvence asi 50 - 65 % vašeho maxima. Při takovémto stylu pohybu dokážete mluvit, aniž byste byla zadýchaná a přesto aktivita bude mít efekt.



Při tomto typu pohybu se snadno spalují tuky, při jiných tepech není spalování takto efektivní nebo k němu vůbec nemusí docházet. Z tohoto důvodu vždy vyhledávejte cvičení, která se nazývají aerobní nebo kardio cvičení. Jedná se o aktivity, při kterých se metabolické procesy a práce svalů probíhají, když je u toho přítomen kyslík. Ten se využívá k přeměně tuků a glukózy, aby se vyrobil ATP jakožto základní zdroj energie pro buňky. V jiných případech k tomu nedochází a nepřeměňují se tuky na energii.

cvičení

Proč nefunguje příliš intenzivní cvičení?

Příliš intenzivní cvičení (představte si, že při něm musíte opravdu zabrat a můžete mít problém s dechem) nemá na hubnutí vůbec vliv. Při tak vysokém tempu se totiž nespalují tuky, ale pouze cukry. Dále se při tomto tepu zlepšuje fyzická kondice a získává se síla. Z těchto důvodů je pro hubnutí tento způsob pohybu nevhodný.

Mezi tento druh pohybu patří spinning ve vysokém tempu, rychlý tanec, sprint nebo kterýkoliv pohyb ve velmi vysokém tempu.



Ani pomalé cvičení nemá vliv

Stejná situace nastává u cvičení, u kterého je příliš pomalé tempo. U něj se tuky nespalují a dělá to ve výsledku pouze pro radost. U cvičení se nezadýcháte a ve výsledku to vypadá spíše jako běžný pohyb.
Může to být jóga, pomalá jízda na kole, chůze vycházkovým tempem, golf atd.

Co je nejlepší na spalování tuků?

Na spalování tuků je nejlepší, abyste vykonávala fyzickou aktivitu, která se pohybuje v dané střední tepové frekvenci minimálně po dobu 30 minut (ideální je jedna hodina). Nejvhodnější je cvičit něco každý den nebo alespoň nebo obden.

Mezi vhodné způsoby pohybu patří chůze, která by měla být rázná a svižná. Tu může vykonávat každý bez ohledu na věk a finance. Jedná se o skvělý typ pohybu, který je velmi prospěšný pro zdraví.

Dále je vhodný běh, jogging, nordic walking, jízda na eliptickém trenažéru, rychlá jízda na kole, rotoped, rychlejší plavání, aerobic, tanec atp. Cvičit můžete jak doma, venku nebo ve fitku, záleží pouze na vás, co si zvolíte.

Kromě snížení tuku v těle má pravidelný pohyb významný účinek na kardiovaskulární soustavu (slouží jako prevence mnoha onemocnění - srdeční onemocnění, krevní tlak), zlepšuje dýchání, snižuje cholesterol, zlepšuje náladu a zmenšuje stres.





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte