BudKocka.cz logo

Cvičení má jen výhody, nepodceňujte ho

Zdraví Cvičení Eliška 29. říjen 2015
cvičení


Početná skupina lidí ráda cvičí, ale ještě větší skupina se sportu vyhýbá, jak jen to jde. Pokud patříte do té druhé skupiny, seznamte se s důvody, proč byste se cvičení určitě neměli vyhýbat. Vsadíme se, že zajisté nebudete litovat.

Lidé v dnešní době cvičí stále méně a méně, přitom jedná se o velkou chybu, neboť pravidelný pohyb má neuvěřitelné účinky. Podívejte se na ty největší klady, za které může troška pohybu denně. Třeba vás to přesvědčí a začnete se sebou něco dělat.

Zhubnete

Pravidelný sport má vliv na snižování váhy. Stačí cvičit alespoň třikrát týdně jednu hodinu a brzy uvidíte první změny na své postavě. Nejlepší vliv na hubnutí má cvičení, při kterém se téměř zadýcháte (např. běh, jízda na trenažéru, rychlá chůze atd.). Spalují se při něm tuky, o což hlavně při hubnutí jde. Nezapomeňte ale k tomu připojit pravidelnou a zdravou stravu.



Vytvarujete si tělo

Nejenže díky cvičení spálíte tuky, ale také vám pomůže vytvarovat postavu. Stačí zvolit správný druh pohybu. Chůze do schodů vytvaruje zadek, rychlá chůze zase nohy a posilování v posilovně může zpevnit i celou postavu. Posilování je vhodné věnovat se několikrát do týdne.

Předcházejte nemoci

Pravidelný pohyb má též vliv na prevenci různých nemocí. Nejedná se pouze o kardiovaskulární onemocnění (infarkt, mrtvice, vysoký krevní tlak), ale také artrózu a osteoporózu. Má pozitivní vliv také na klouby, svaly atd. Pokud se nechcete hýbat kvůli postavě, udělejte to pro své zdraví, prodloužíte si tak život.



Posílíte dýchání

Budete-li pravidelně cvičit (nejlépe aerobně), bude vaše dýchání lepší. Na hluboké dýchání má vliv i jóga, která jej velmi posiluje. Nezapomeňte, že nesprávným dýcháním si při cvičení můžete uškodit, nezanedbejte proto správnou techniku. Sportem posílíte srdce i plíce.

Zbavíte se stresu

Po určité době pohybu se uvolňuje hormon štěstí a vy se tak budete cítit lépe. On je zodpovědný za to, že se během nebo po cvičení cítíte skvěle. Taktéž se hodí jít si zacvičit, pokud vás zrovna něco štve, jste ve stresu nebo máte špatnou náladu, zaručeně ji pak budete mít mnohem lepší.

Zlepší se vám spánek

Pokud budete pravidelně cvičit, vaší odměnou bude kvalitní a hluboký spánek. Vyvarujte se cvičení chvíli před spaním, jinak naopak budete mít problémy s usnutím. Optimální je cvičit nejpozději 4 hodiny před spaním, hodinu, dvě před spaním raději ne.

Zabavíte se

Hlavně se sportováním můžete skvěle zabavit a pobavit. Vyzkoušejte tanec ve skupině, tanec na tyči nebo si zajezděte na kole. Vždy se bude jednat o neskutečnou zábavu, která skvěle vyplní váš volný čas.

Najdete si přátele

Obzvláště při skupinovém cvičení nebo ve fitku si můžete najít přátele, kteří stejně jako vy cvičí. Jedná se o skvělou příležitost jak se seznámit i s opačným pohlavím. I tuto variantu berte v potaz, protože cvičí nejen muži, ale i ženy.

Tak, co vy na to? Začnete cvičit nebo vás uvedené výhody nepřesvědčily?





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte