BudKocka.cz logo

Nenápadná rotana dokáže zázraky

Zdraví Cvičení Soňa 25. prosince 2018
rotana

Pokud nemáte doma dostatek místa, určitě doma uvítáte malou cvičební pomůcku pod jménem rotana. Rotana neboli rotační disk se řadí mezi oblíbené cvičební pomůcky, na níž můžete velice jednoduše cvičit. Toto cvičení zvládne každý a na výsledky své snahy se budete moct opravdu brzy podívat.

Co je rotana?

Rotana, rotační disk, rotační deska nebo také twister je malá kulatá pomůcka, jež je určená k posilování břicha a dalších partií pomocí malých a vytrvalých kmitů. Při pravidelném kmitání posílíte problematické partie, tím zeštíhlíte postavu za krátkou dobu, což vás zajisté potěší. Můžete ji koupit levně v tomto e-shopu.

Některé rotany jsou opatřeny masážními body na chodidla, prostřednictvím nichž masírují a prokrvují chodidla. Další zajímavou vychytávkou je i malý displej, na němž najdete různé funkce jako měření času, kalorií či kmitů. Toto však najdete jen u některých rotan.

Co všechno na ní posílíte?

Na rotaně můžete posílit problematické partie, mezi něž se řadí:

Proč si ji pořídit?

Rotana se může pochlubit mnohými výhodami, díky nimž byste si ji měla pořídit. Tato pomůcka se u vás rozhodně neztratí, tak pokud stále váháte, z následujících důvodů již nemusíte.

Tipy na rotany v akci

Rotana inSPORTline Magnetic

rotana magnetic

Rotana inSPORTline Twist Digital s posilovačem rukou

twist digital s posilovačem

Rotana inSPORTline Digital

twister digital

Rotana inSPORTline s posilovačem rukou

rotační deska

Zajímavé funkce u rotan

Digitální počítadlo

Malým digitální displejem jsou ozdobeny některé rotany i za pár korun. Na nich pak najdete různé funkce, mezi ty nejoblíbenější patří počítač kalorií, času nebo počítání cviků. Jedná se o užitečnou funkci, díky níž budete mít přehled o svém cvičení.

Držadla

Některé rotany jsou opatřeny držadly, jež lépe posilují horní část těla. Většinou se jedná o gumová táhla, jakýsi posilovač rukou. Výhodou je, že pokud zrovna nebudete chtít posilovací gumu používat, jednoduše ji necháte na zemi a můžete kmitat bez nich.

Magnetické body

Na povrchu disku bývají umístěny masážní magnetické body, které zlepší efektivitu cvičení. Lépe prokrví chodidla, což se může projevit ve zbavení se otoků a bolestivosti.

Před výběrem

Malou nevýhodou rotan je, že jejich nosnost je často jen 100 kg, proto je to nutné zohlednit, ať se vám po několika cvičeních plastová rotana nerozbije. Také průměr disku je zhruba 25 - 40 centimetrů. Lepší je samozřejmě větší průměr, ať se vám na něm dobře pohybuje. Zajímavou nabídku nyní mají v akci v tomto e-shopu.

Jak se na rotaně cvičí?

Cvik se na ní provádí velmi jednoduše. Postavíte se na rotanu a pohybujete tělem ze strany na stranu. Jedná jen o takové malé kmitání. Pokud na ní máte držadla, chytněte je a opět kmitejte. Jako dobrá variace kmitů je mít pokrčené nohy, jež tak lépe posílíte.

Tak jako u každého jiného cvičení, tak byste i na rotaně měla cvičit pravidelně. Kmitejte třeba večer u oblíbeného pořadu nebo hudby. Můžete také prvně cvičit nějaké kardio cvičení, které zakončíte tímto posilováním a cviky.

Jak dlouho cvičit?

Ze začátku cvičte jen chvilku, první týden vám bude stačit 5 - 10 minut a poté tuto délku postupně prodlužujte. Efektivní je kmitat 20 - 30 minut třikrát týdně. Zpevnění těla na sobě poznáte již po pár týdnech a hubnutí vám půjde o to lépe.

Máte s rotanou zkušenosti? Napište do diskuze své rady a tipy.



Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte