BudKocka.cz logo

Padání vlasů vás může pěkně vyděsit

Vlasy Krása Rady Markéta 7. únor 2014
žena s vlasy


Padající vlasy mohou být noční můrou. Nejenže je nepříjemný pocit nechat v hřebenu či vaně po umytí chomáče vlasů, ale i nadměrné vypadávání vlasů může být příznakem nějaké nemoci. Nemusíte ale hned propadat panice, obvykle jde o přirozený proces, vlasy se prostě obměňují a zase dorostou. Pokud si ale všimnete, že je ztrácíte nadměrně, je třeba hledat možnou příčinu padání vlasů.

Proč vlastně vlasy vypadávají?

Kromě toho, že jde, jak už jsme napsali v úvodu, o přirozenou obměnu, existuje řada dalších faktorů. U žen je často padání vlasů spojeno s hormony, tedy sledují více vypadávání v období těhotenství a menopauzy, po porodu, při kojení, při braní hormonální antikoncepce, poruše štítné žlázy mnebo po operaci štítné žlázy.

Častým důvodem je nadměrný stres nebo přímo deprese, fyzické vyčerpání, málo spánku, špatná životospráva, nedostatek vitamínů a minerálů, železa a bílkovin a celkově nezdravý životní styl.
Padání vlasů mohou ovlivnit i časté nošení culíku a jinak stažených účesů a pokrývek hlavy.
Může se jednat také o příznak nějaké nemoci, užívání určitých léků nebo anorexie.
Vlasy hodně padají dívkám, které drží přísné diety nebo náhle zhubly.



Jak pečovat o vlasy, aby nevypadávaly?

Buďte k nim šetrná. Nedoporučuje se příliš časté umývání, mytí v horké vodě a vysoušení horkým vzduchem, barvení a odbarvování chemickými přípravky, žehlení a natáčení nebo některé druhy účesů, hlavně ty, které příliš stahují nebo se nosí trvale – rasta copánky nebo dredy.

Přípravky proti padání vlasů

Základem jsou kvalitní šetrné šampony, kondicionéry a tonika. Novým účinným pomocníkem proti padání vlasů jsou speciální tabletky, které seženete v lékárně. Můžete vyzkoušet i ampule.
Z přírodních prostředků se doporučují směs pískavic řeckého sena, kokosový, ricinový, mandlový či rybí olej, gel z aloe vera, který funguje jako kondicionér, odvar z kořene a listů kopřivy dvoudomé nebo lopuchu, vlasový zábal z listů olše, kofeinová tonika nebo extrakt z bílého čaje.



Nezapomeňte na pestrý jídelníček

Padání vlasů často způsobuje nedostatek vitaminů (hlavně B a C), železa, křemíku, zinku a selenu. Dbát na vyvážený a pestrý jídelníček by měly hlavně vegetariánky, které přijímají málo železa. Zinek najdeme např. v drůbežím a červeném mase, mořských plodech, celozrnných a mléčných výrobcích, fazolích, oříškách nebo sóji, selen v drůbežím a hovězím, tuňáku a celozrnném pečivu.
Z vitaminů se proti problémům s padajícími vlasy doporučují hlavně B2 (ribofavin, je obsažen v kvasnicích, vnitřnostech, rybách, mléce, vejcích, tvarohu, kakau a oříškách), B5 (kyselina pantothenová, obsažená hlavně v mase, vnitřnostech, celozrnném pečivu a luštěninách) a B6 (pyridoxin, najdeme jej v játrech, makrelách, droždí, bramborách, listové zelenině a mrkvi, banánech, obilovinách a celozrnném pečivu).
Jezte také hodně ovoce a zeleniny, vlasům to pomůže.

Nebojte se poradit s lékařem

Pokud vám vlasy hodně padají déle než 4 měsíce, i když jste vyzkoušela výše uvedené tipy, poraďte se s odborníkem. Může zjistit, jestli vám nechybí některý důležitý prvek ve stravě, zda netrpíte nějakým zdravotním problémem, o kterém nemusíte vědět nebo vám poradí další přípravky.

Trápí vás padání vlasů nebo jste už objevila něco, co vám pomohlo? Znáte ještě nějaké jiné rady a tipy?





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte