BudKocka.cz logo

Kalanetika dokáže udělat s postavou divy

Zdraví Cvičení Lucie 3. červenec 2015
kalanetika


Ještě před pár lety byla považována kalanetika za cvičení, které doslova zázrakem za pár týdnů dokázalo s postavou udělat divy. Poté však bylo vytlačeno jinými modernějšími typy cvičení a na tohle se postupně zapomnělo. Zjistěte, proč byste měla cvičit kalanetiku, jak vznikla a jak se vlastně cvičí. Budete překvapená, co všechno dokáže.

Kalanetika je vhodná pro všechny bez ohledu na věk a fyzickou kondici. Cvičení je totiž velmi snadné a hodí se i v těhotenství nebo dokonce, pokud máte problémy se zády. Jedná se totiž o velice jednoduché cvičení, které zvládne naprosto každý. Cviky jsou založeny na drobných pohybech a na správném provedení. Ze začátku je vhodné cvičit pod dohledem instruktora, ať neděláte chyby a dobře každý cvik provedete.

Co všechno cvičení dokáže?

Toto známé cvičení je jedinečné. Právem je kalanetika považována za klenot mezi cvičeními, na který se bohužel zapomnělo a do popředí se dostaly moderní a akčnější způsoby cvičení. Podívejte se jeho přínosy:



Kdo kalanetiku založil?

V osmdesátých letech 20. století tento program pod pojmem Callanetics založila Američanka Callan Pinckney. Callan se narodila 26.9.1939 jako Barbara Pinckney a zemřela 1.3.2012 v 72 letech. V dětství byla baletkou, která měla problémy s páteří. Pak nedodělala vysokou školu, protože chtěla poznat svět a udělat něco natruc svým rodičům. Během tohoto poznávání nejprve razantně přibrala, poté zhubla a díky tomu, že nosila na zádech těžký batoh, se brzy začaly projevovat větší bolesti zad. K tomu měla navíc učit kamarádku balet, ale zjistila, že je to pro ni velmi těžké. Už ji nešlo tančit tak jako dřív. Svaly byly zkrácené a bez síly, nebyla ohebná a udělat základní pozice bylo pro ni takřka nemožné.

kalanetika kniha

Téměř jedenáctiletá cesta kolem světa se projevila nejen zničenými koleny, ale i zády, která by již nešla, podle doktorů, zlepšit. Začala chodit na rehabilitace, jógu a balet a to i přesto, že to bylo pro ni velmi bolestivé. Nepřestávala cvičit, zjišťovala si informace o lidském těle a díky různým cvikům si zlepšila neduhy, které ji trápily. Začala učit i ostatní svou novou techniku, nejprve individuálně doma a pak i skupinově ve studiu. Poté ji poradil numerolog, aby si změnila své jméno, které ji prý mělo škodit, za Callan.

Callan stále učila, studenti měli neuvěřitelné výsledky a její cvičení pojmenovali po Callan - Callanetics. Napsala několik knih s cvičebními programy kalanetiky, které pomohly nejen ke štíhlejší postavě, ale také na bolesti zad a kloubů. Natočila videa s cviky, sestavovala i další programy. Stala se velmi populární po celém světě. Vyhledávaly ji známé osobnosti (Barbra Streisand, vévodkyně Sarah z Yorku a další) a také poptávka po jejím cvičení neustále sílila. Každá kniha byla ihned vyprodaná a videokazety mizely z pultů.



Co vlastně kalanetika je?

Cvičení kalanetika je velmi jednoduchý typ cvičení, které je založeno na postupném procvičení všech partií. Po zahřátí následuje sestava cviků, které jsou dány přesně podle plánu. Jednotlivé cviky se opakují až 100x podle původní verze autorky, ale dají se zkrátit nově i na poloviční počet opakování. Každý cvik musí být pečlivě proveden, aby byly svaly pečlivě procvičeny s co největším účinkem.

Podle Callan již po 10 hodinách cvičení můžete vypadat o 10 let mladší. Cviky jsou přesně cíleny na všechny partie, vznikla i superkalanetika a navíc sestavila také programy na záda, břicho, nohy (stehna, lýtka), hýždě či boky. Každá kniha, video a program je něčím jedinečný a opravdu funkční. Cviky jsou založeny často na miniaturních a pomalých pohybech těla, někdy se používají různé pomůcky (židle, tyč atd.). Důležité je cvik dobře provést, správně dýchat, nespěchat, nestresovat se a pořád se nevážit. Výsledek se projeví hlavně v tom, že si zpevníte tělo, zhubnete na centimetry a tudíž si oblečete menší konfekční velikost. Hlavně výsledky uvidíte již po několika hodinách, což se přesně v jejich knihách ukazuje na obrázcích, jak se rychle hubne.

Podívejte se na video

Pro koho je kalanetika vhodná?

Jak již bylo zmíněno, kalanetické cvičení je vhodné úplně pro každého - ženy, těhotné ženy i muže a to bez ohledu na věk. Pro začátečníky jsou vhodné klasické sestavy, pro pokročilé jsou vhodné složitější sestavy. Výhodou je, že toto cvičení je bráno též jako rehabilitační, proto jej mohou cvičit také ti, kteří mají problémy se zády nebo pohybovým aparátem.

Kde můžete cvičit?

Cvičit můžete doma podle knihy nebo videa, nebo si zajděte do fitka. V mnoha městech najdete ve fitness centru hodiny, kde se kalanetika stále cvičí. Již to ale není tak jako dříve, kdy se cvičilo mnohem častěji. Obecná ale jedna lekce stojí 60 - 120 Kč podle toho, ve kterém městě probíhá.
Na oblečení můžete mít cokoliv - tričko, top, tepláky, legíny atd. Můžete cvičit jen v ponožkách nebo bosá.

Kde sehnat materiály na cvičení?

Kdysi se daly knihy běžně koupit v knihkupectví, nyní knihy zakoupíte pouze v antikvariátu, bazaru nebo se můžete zeptat rodičů či prarodičů, zda ji doma nemají. DVD se v nových edicích stále prodávají a to nejen u nás, ale i v zahraničí.

Na video online se můžete podívat i na youtube, kde jej snadno najdete. Dají sehnat i ke stažení nebo koupit na itunes apod.

Máte s kalanetikou zkušenosti? Pomohlo vám toto cvičení vytvarovat tělo?





Názory k článku


Ahoj holky koukám, že zde není ani jeden komentář a přitom je kalanetika jedno vlastně je jedine cvičení z neuvěřitelnými výsledky. S kalanetikou jsem začala v 15 letech kdy to nebylo třeba, postavičku jsem měla krásnou. Ale znáte to čim je člověk starší vse se mění. Teď je ze mně vdaná 28 léta žena které váha ukazuje 75 kilo. Takže kalanetika se ke mně navratila a po třech opakuji po třech lekcich se s úsměvem vlezu do kalhot velikosti 38. Váha klesla o 3 kila. A ja se cítím báječně
Pozoruji to i na svém držení těla, jsem rovná jako svého svíčka :-)
Takže dámy, slečny a maminky pokud se trapite se svoji postavou a ja vim ze ano, protože ktera zenska ne, zkuste kalanetiku a výsledky na sebe nebudou dlouho čekat
Držím palečky :-)

mironett86, 6. září 2015

já cvičila kalanetiku také...při váze 54 kg jsem vypadala jako bych měla sotva 4Okg...nyní po dvaceti letech se k ní vracím znovu ...zak uvidíme
Marie, 11. leden 2016

Na kalanetiku nedám dopustit. Cvičila jsem jí před lety, dokonce sama předcvičovala a výsledky úžasné. Hlavně u žen, které ke mě chodily. Přestaly je bolet záda, zformovala se jim správným směrem a bez bolestivého cvičení postava. Teď po letech cvičení opět potřebuji a to nejen z hlediska zhubnutí, ale hlavně ze zdravotního. Bohužel jsem někomu před lety půjčila knihy o kalanetice a nebyly mi vráceny. Těch jsem totiž využila k sestavení sestav. Teď mě čeká jejich shánění. Jinak vřele doporučuji. Je to báječné, zdravé , relax a vypadáte pak úžasně. :)
mirča, 18. leden 2016

Přidávám se k těm, které na kalanetiku nedají dopustit. Je vynikající pro opravdové zpevnění a vytvarování těla. Mě navíc baví ze všech "pomalých" forem cvičení nejvíc.
I já jsem půjčila knihu před lety a už se mi nevrátila. Naštěstí máme internet...
Přeju příjemné chvíle při cvičení a hodně radosti z vytvarovaného těla.
Lucie, 9. březen 2016

Při pohledu do zrcadla při zkoušení nových plavek mi vlétly slzy do očí....,takže opět stará dobrá kalanetika a pěkně poctivě
Lenka, 10. květen 2016

Ano, kalanetika... před lety jsem si s ní krásně vytvarovala postavu. Dnes jsem začala znova. Protiže 44 let a ta kila nohoře mi nelíbí. Je to sice tak 5 kilo, ale štvou mě:-(
Cvičím podle modré knihy a je to SUPR!
Zdenka W, 29. květen 2016

nemohlo by to najít začátečnický díl ?!
Alena Brychová, 8. únor 2017

dobrý den, nevíte náhodou, zda někde v Liberci předcvičují kalanetiku, dělala jsem jí naposledy na základce, ale bohužel má učitelka odešla a už tento "předmět" niikdo neotevřel. A ráda bych někam chodila. Děkuji
Barbora R., 9. únor 2017

Dobrý den,také nedám na kalanetiku dopustit, ne všechna předcvičování jsou stejná jako v knize, kamarádka chodila na cvičení kde cviky byly cílené pouze na paže další hodinu na stehna,vlastně vůbec ne podle knihy od protažení po procvičení Celého těla.
Přeji hodné zdaru a hlavně dobrou cvičitelku.
Vlaďka, 15. duben 2017

Začala jsem cvičit kalanetiku před více než dvěma lety. Zhubla jsem 12 kg a vytvarovala se mi postava. Cítím se výborně - nebolí mně záda, hlava a přijde mi, že vnímám každý sval v těle. Jen pro info - letos mi bylo 50. z velikosti č. 40 mám velikost 36, přitom vážím již dva roky stejně 62 kg při výšce 170 cm. Cvičím každý den, tedy se snažím. Cvičení mi pomáhá i psychicky - odreaguji se po náročném dni. Jen manžel není moc spokojený(má nadváhu) - prý nemám správné ženské tvary. Přiznám se, že poznámky z jeho strany mají vliv na mou psychiku. Prý mám problém. Myslíte, že člověk může mít problém s tím, že ho baví cvičit?
Dana, 8. květen 2017

Dobrý den , před léty jsem kalanetiku cvičila podle knihy , cítila jsem se úžasně . Postava se protáhla a zeštíhlela . Chce to , ale opravdu pravidelně a poctivě cvičit. Asi po 15 letech začínám znovu i když mám skoro padesát věřím ve výsledky.
Lenka, 23. květen 2017

Mila Danusko....problem nemate Vy se cvicenim,ale manzel se svou nadvahou a moc dobre to vi..nez by zvedl svuj liny zadek,a zacal neco se sebou delat,shodi to na Vas....budte na sebe pravem pysna!!!!!zavidim Vam...A pokracujte!!!!
Jana...44let, 29. květen 2017

Pravě dnes jsem oprašila kalanetiku a to hlavně proto,že mam už delší dobu potíže se zády.Kdysi jsem ji koupila hlavně,abych shodila nějaké to kilo.Dneska doufám,že mi pomůže od bolesti zad.Takže zítra se zhluboka nadechnu a půjdu na to,
Eva...48let, 8. srpen 2017

Předcvičuji kalanetiku již min. 20 let. Je to cvičení, u kterého jsem pravděpodobně nikdy nezhubla (nemohu posoudit, vždy jsem kombinovala více typů pohybu). Ale jedna věc je jistá: nejen mně, ale všem mým cvičenkám, se posílilo bříško a nejen to. Hlavním pozitivem cvičení je jeho vliv na záda jako celek (skutečně dochází k protažení páteře krčními obratly počínaje a kostrčí konče). Postupným posilováním prakticky celého těla a jeho protahováním lze předejít nepříjemným bolestem zad a nebo tyto bolesti alespoň zmírnit. Je paradoxem, že díky tomuto cvičení neznám problémy s páteří,tak jak je zná většina populace, ale za to mně občas vyskočí "žebro", což se kalanetikou ovlivnit nedá a, Bohužel, se to nedá kalanetikou ani rozcvičit. Jsem všemi deseti pro šíření povědomí o tomto druhu cvičení a jeho propagaci.
Alice, 44 let, 2. říjen 2017

Našla jsem cvičení kalanetiku.Zajímá mě,jestli se dá dělat při bolesti zad a za jak dlouho jsou viditelné výsledky Děkuji Mirka 52let
Mirka, 20. listopad 2017

Napište, co si o tom myslíte