BudKocka.cz logo

Jak na hubnutí problémové partie?

Hubnutí Cvičení Eliška 11. února 2021
hubnutí problémové partie

Většina z nás má nějakou problémovou partii nebo partie, kterých by se chtěla zbavit. Tlustá stehna, široké boky, velké břicho nebo silnější paže. Víte, jak se můžete problémových partií zbavit?

Problémové partie jsou specifické tím, že se jich často nemůžeme zbavit. Tuk v těle je totiž rozložen nejen podle typu postavy, ale i podle genetických dispozic. V některých partiích je tam jednoduše více tuku. Správným cvičením a stravou se ho můžete zbavit, ale mnohdy trvá tento úkol mnohem déle, než byste chtěla.

Problémové partie mizí až nakonec

Většinou ženám jako první při hubnutí jdou dolů prsa (alespoň to tak vypadá), přitom potřebujete zhubnout zrovna zadek nebo břicho. Je to sice nespravedlivé, ale nedá se ovlivnit, kde přesně budete hubnout. Tuk mizí z těla rovnoměrně, proto nemůžete zhubnout právě v té a té partii.

Nejprve je nutné zhubnout

Máte menší nadváhu, ale potřebujete se vlastně zbavit jen břicha nebo silnějších nohou. Ale nefunguje to tak, že byste si mohla vybírat. Nejprve potřebujete zhubnout komplexně, to znamená rozumná strava a pravidelný pohyb. Měla byste dodržovat všechny zásady, na které je potřebné dbát pro zdravé hubnutí.

Během hubnutí vám bude mizet tuk nejen z rizikových oblastí, ale i z dalších. Jedná se o běh na delší trať, ale výsledkem budete potěšena. Zhubnete rovněž na dalších místech.

Dodržujte následující pravidla

Vhodné potraviny při hubnutí

Do jídelníčku zařaďte více zeleniny, libových mas, ryb, celozrnných potravin, mléčných výrobků, oříšků, semínek, olejů, obilovin, luštěnin atd.

Nevhodné potraviny při hubnutí

Během hubnutí byste měla omezit konzumaci potravin, jako jsou sladkosti (sušenky, bonbóny, čokolády, zákusky), sladké pečivo, bílé pečivo, polotovary, fast food, alkohol, sladké limonády atd.

Nezaměřujte se při cvičení na problémovou partii

Mezi časté omyly patří, že cvičením problémové partie ji zhubnete. Tak to ale nefunguje. Můžete ji posílit a zformovat, ale tuku se nezbavíte. Navíc při posilování jedné partie ošidíte zbytek těla. Posilujte celé tělo komplexně, protože potřebujete zformovat i další partie.

Tuk spálíte pouze aerobním cvičením, mezi které patří běh, rychlá chůze, jízda na eliptickém trenažéru, plavání, aerobic atd. Jakékoliv posilování postavu pouze zpevňuje, ale tuku se nezbavíte.

Cvičte několikrát týdně

Několikrát týdně byste měla cvičit aerobně (kardio cvičení). Třikrát týdně po dobu 45 minut běhejte, rychle choďte nebo jezděte na trenažéru. Ze začátku stačí 15 minut, postupně ale tento čas navyšte na 45 minut. Důležité je vybrat si cvičení, které vám bude vyhovovat a které vás bude bavit. Nenuťte do něčeho, co vám není příjemné.

Dále je potřebné posilovat tělo alespoň dvakrát týdně. Nemusíte chodit do fitness centra, můžete cvičit doma. Účinné jsou dřepy, kliky, deska, posilování nohou, zad, rukou a břicha. Opět platí necvičte pouze na jednu oblast těla, posilujte celé tělo.

Čím více budete mít svalů, tím snadněji budete hubnout. Nebojte se, že by vám při posilování narostly velké svaly. Na ty je potřeba opravdu velká dřina v posilovně a mnohdy i různé podpůrné přípravky. Ty malé a pro život nutné nejsou vůbec vidět.

Víte, které cvičení funguje na spalování tuků?

Není to otázka měsíce

Abyste se zbavila problémových partií, musíte mít dostatek trpělivosti. Nejprve byste měla zhubnout komplexně, což trvá dlouho. Za týden zhubnete zdravým způsobem 0,5 - 1 kg. Hubnete ale tukové zásoby, během toho cvičíte a až nakonec se zbavíte problematické partie.

Někdy se dané problémové partie nedá pořádně zbavit. Může to být tím, že už je opravdu neznatelná nebo bez zásahů plastické chirurgie to prostě nepůjde. Důležité je však trpělivost a silná vůle.



Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte