BudKocka.cz logo

Trápí vás bolesti nohou? Ulevte jim!

Zdraví Problémy Markéta 29. May 2018
nohy a boty


Nohy patří k denně fyzicky nejvytíženějším částem těla, přesto se k nim často nechováme pěkně. Příčinou bolesti může být zaměstnání, ve kterém většinu pracovní doby stojíme, namáhavé aktivity a mnohdy také obuv, zejména když při jejím výběru hledíme spíše na vzhled a módnost než na pohodlí, kvalitu a pevnost. Časem si můžeme vypěstovat i vážnější zdravotní obtíže. Jak se tedy o bolavé nohy správně starat?

Dopřejte si masáž

Pravidelné masírování zlepšuje krevní oběh, stimuluje svaly, snižuje napětí a mírní bolest. Během masáže také můžete končetiny pohmatem vyšetřit a možný vážnější problém tak zachytit včas.

Jak při masírování postupovat?

Posaďte se na pohodlnou židli, pokrčte levou nohu a chodidlo položte na pravé stehno. Jemně do chodidla vetřete pleťové mléko nebo olej (kokosový, olivový). Nezapomínejte ani na prsty, nožní klenbu a patu. Jemně promasírujte i celou nohou od kotníku přes kolena až k hýždím (masíruje se směrem k srdci, cestou zpátky jen lehce hladíme). Vyhýbejte se kloubům, kostem a jamkám, netlačte na viditelné žíly. Nohy můžete masírovat prsty i dlaněmi, kroužit, hladit nebo hníst. Totéž zopakujeme u pravé nohy.
Domácí masáž můžete podpořit přístrojem nebo balanční podložkou.



Vyzkoušejte jednoduché cvičení

Pravidelná 15minutová série jednoduchých cviků vašim končetinám rychle uleví.
Posaďte se na podlahu nebo polštářek a nohy natáhněte přímo proti zdi. Sehněte se dopředu co nejvíc jak dokážete protáhnout lýtkové svaly a podkolenní šlachy.
Dejte pravou nohu vpřed a levou za ni, jako byste chtěli vykročit. Špičkami prstů levé nohy se dotkněte podlahy. Měli byste cítit jak se špička nohy protahuje. Chvíli takto vydržte a opakujte s pravou.

Posaďte se na židli a pokrčte levou nohou tak, abyste měli kotník položený na pravém stehnu. Prsty pravé ruky od sebe oddělte prsty na noze a soustřeďte se na to, aby byly široce od sebe. Netlačte prsty nahoru a dolů. Po chvíli chodidla vystřídejte.

Lehněte si na záda hýžděmi pár cm od zdi, roztáhněte paže, opřete se patami o zeď a nohy zvedněte do tvaru V. Ucítíte jemný tah ve vnitřní straně stehen. Příliš napjaté stehenní svaly mohou přetěžovat nožní klenbu a tento cvik je pomáhá uvolňovat. Navíc zvedání nohou zabraňuje otékání.



Přírodní prostředky k úlevě od bolavých nohou

Lidé, kteří hodně běhají nebo chodí, mohou vyzkoušet mast s obsahem kapsaicinu, přírodní látky vyskytující se v pálivé paprice.
Hořčičné semínko podporuje krevní oběh a rozkládá toxiny produkované ve svalech a kloubech, čímž zmírňuje bolest. Přidejte jej do koupele a nechejte v ní nohy namočené čtvrt hodiny.
Blahodárné účinky má také epsomská sůl. Do teplé vody nasypejte 2 polévkové lžíce a ponořte do ní nohy asi na 10 minut.

Další rady jak pečovat o bolavé nohy

Nezapomínejte nohy hydratovat, protože suchá kůže způsobuje mozoly a trhliny na patách. Přes den použijte hydratační krém a před spaním krém na nohy.

Na mozoly existují speciální gely a krémy (např. Neutrogena) nebo můžete zkusit babské rady, jako nanést na ně směs rozdrceného acylpyrinu a citronové šťávy, kolečko cibule zalité octem, stroužek česneku, šťávu z měsíčku, vývar z dubové kůry či směs vody, jedlé sody a heřmánkového čaje.

Pravidelně nohy prohlížejte (i spodní části zrcátkem), abyste včas odhalili zarudnutí, puchýře, ranky, praskliny, otoky nebo změny barvy, o nichž informujte lékaře. S pedikérkou se poraďte ohledně kuřích ok, mozolů nebo zarůstajících nehtů.

Máte své vlastní tipy, jak můžete ulevit bolavým končetinám?





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte