BudKocka.cz logo

Potraviny pomáhající při špatné náladě

Zdraví Rady Monika 2. srpen 2016
potraviny na náladu


Trápí vás špatná nálada, často jste v depresi nebo jen vám jen prostě pod psa? Možná se snažíte takovouto špatnou chvíli řešit různými sladkostmi nebo brambůrky v domnění, že pomohou a budete se cítit lépe. Ale jedná se pouze o chvilkovou záležitost, protože hned za chvíli budete mít zas tu špatnou náladu, jen co dané jídlo spolknete. Zkuste na to jít chytřeji a jezte to, co vám opravdu pomůže.

Je známé, že některé potraviny mají pozitivní vliv na mysl, dokáží také bojovat proti stresu nebo celkově uklidňují. Podívejte se, co byste si určitě v takovém případě měli dát.

Obecně se při stresu doporučují potraviny, které jsou bohaté na antioxidanty, omega-3 nenasycené mastné kyseliny, hořčík a vitamíny skupiny B (tzv. B-komplex).
Antioxidanty se nacházejí v ovoci a zelenině, celozrnných potravinách, rostlinných olejích, houbách atd., pomáhají ničit volné radikály a redukují tak i stres.
Omega-3 mastné kyseliny najdete v tučných rybách (losos, makrela, sleď, tuňák), mají pozitivní vliv na imunitu, podílí se na tvorbě hormonu serotonin, který je důležitý pro dobrou náladu.
Hořčík se vyskytuje ořeších, banánech, listové zelenině i celozrnném pečivu a kromě jiného mírní bolesti hlavy, snižuje nervozitu a podrážděnost.
B-komplex zahání únavu, posiluje mozek a nervy. Najdete ho v kvasnicích, luštěninách, zelenině, vnitřnostech a ovoci.



Co si dát, když jste ve stresu?

Avokádo

Avokádo obsahuje velké množství draslíku, dále omega-3 nenasycené mastné kyseliny a esenciální aminokyseliny, které přispívají k dobré náladě. Stačí si připravit avokádovou pomazánku a hned se budete cítit lépe.

Banány

V banánech se nachází draslík, hořčík, vitamíny skupiny B a také tryptofan. Všechny tyto látky pomáhají zlepšit náladu. Výhodou je, že banány patří k velmi dostupnému ovoci, tak si každý den dopřejte jeden banán.



Drobné ovoce

Ovoce (například jahody, borůvky, maliny, ostružiny atd.) je bohaté na antioxidanty, vitamíny a minerální látky, což vše dodává energii, dále působí na lepší náladu a odstraňuje stres.

Hořká čokoláda

O čokoládě se obecně ví, že je dobrá na nervy. Nejedná se ale o všechny druhý čokolád, ale pouze ty, které mají vyšší obsah kakaa (a to nejméně 50 %). Několik čtverečků dokáže člověka uklidnit, zažene nervozitu a opět se bude cítit lépe.

Káva

Také obyčejná káva má velice pozitivní účinky proti stresu. Dodává energii a pomáhá odbourávat napětí. Nutno je ale říct, že tyto účinky má hlavně kvalitní káva (nejlépe Arabica.

Losos

Losos obsahuje omega-3 nenasycené mastné kyseliny, hořčík, vitamíny skupiny B a bílkoviny. Když sečtou všechny tyto látky, působí proti stresu a napětí. Navíc omega-3 mastné kyseliny mají velice pozitivní vliv proti vyplavování stresových hormonů.

Zelený čaj

Pravidelné pití zeleného čaje má pozitivní vliv na mysl a zklidňuje vypětí a stresové situace. Stačí vypít několik šálků denně a budete se cítit klidnější než doposud.





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte