BudKocka.cz logo

Nápoje, které pomáhají rychleji zhubnout

Hubnutí Zdraví Markéta 11. prosinec 2014
pije vodu


Určitě víte, že pokud potřebujete shodit přebytečná kila, je třeba téměř denně cvičit nebo být jinak fyzicky aktivní a dodržovat zdravý vyvážený jídelníček. Většina diet se primárně zabývá jídlem, ale co pití? Není to jen to, co sníte, ale existují také nápoje, které vám při hubnutí pomohou. Víte, které to jsou?

Polotučné mléko

Mléko je zdrojem vápníku a vápník napomáhá hubnutí tím, že odbourává tuk v tukových buňkách. To neznamená, že byste ho měla každý den vypít hektolitry, ale pokud jej v rozumné míře přidáte do svého jídelníčku, můžete až zdvojnásobit rychlost, kterou budete ztrácet tuk.
Různé studie hovoří o hubnutí z mléka jinak. Některé tvrdí, že pitím mléka můžete rychleji zhubnout na rozdíl od lidí, kteří nekonzumují 3 - 4 porce mléčných výrobků denně.
Tip: Současné studie už nechválí kravské mléko jako nejlepší zdroj vápníku, spíše naopak. Ještě více ho najdete v rostlinných mlékách.

Zelený čaj

Některé výzkumy ukazují, že se tuky rychleji spalují, když vypijete 3 - 5 šálků zeleného čaje. Pokud si dáte před jídlem větší šálek, zasytí vás a nastartuje látkovou výměnu a metabolismus. Navíc obsahuje množství antioxidantů a díky tomu pomáhá snižovat hladiny cholesterolu, chrání před kardiovaskulárními nemocemi a rakovinou a posiluje imunitu. Jeho účinky se zvyšují v kombinaci s lehkým jídlem.



Zeleninové šťávy

Nejvhodnějším druhem zeleniny, která pomáhá hubnout, je brukvovitá (zelí, kapusta, brokolice, květák, ředkev, křen nebo řepka). Je bohatá na přírodní fytonutrienty, které pomáhají snižovat celkové množství tělesného tuku, zmírňovat vnitřní záněty, hlídat hladiny cukru v krvi, vyrovnávat hormonální hladinu, podporovat metabolismus a detoxikovat organismus. Dále obsahuje důležité antioxidanty, které bojují proti nebezpečným volným radikálům.
Pokud vypijete pár sklenic zeleninové šťávy před jídlem, budete se cítit plnější a nesníte toho pak tolik.

Syrovátka

Syrovátka vzniká při srážení mléka jako vedlejší produkt při výrobě sýrů a tvarohů. Obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, které člověka nasytí a oddálí tak pocit hladu - v jedné studii lidé, kteří vypili syrovátku a o hodinu a půl později si směli vybrat ze švédského stolu, si toho k jídlu vybrali méně než ti, kteří ji předtím nepili.
Syrovátka je také bohatá na celou řadu vitamínů a minerálů. Pomáhá tak snižovat hladiny cholesterolu v krvi, podporuje činnost ledvin a látkovou výměnu, působí jako prebiotikum, odvádí z těla toxiny a má i další skvělé účinky, které nesouvisejí jen s hubnutím.
Obsahuje však laktózu, takže pokud máte na ni nesnášenlivost, tak se jí vyhněte.



Jogurtové smoothie

Syté smoothie vás zasytí a vápník v jogurtu funguje stejně, jako bylo zmíněno výše u mléka. Studie prokázaly, že můžete ztratit o několik procent celkového tuku a také břišního tuku, pokud do svého jídelníčku zařadíte jogurty, protože vápník v nich obsažený pomáhá spalovat tuk a omezuje množství tuku, který vytváří vaše tělo.
Zkuste smoothie např. s řeckým jogurtem, trochou syrovátky a ovocem.

Kokosová voda

Kokosová voda se nachází uvnitř nezralých kokosů, než se v nich začne tvořit bílá dužina. Neobsahuje žádný tuk, ale naopak více elektrolytů než většina šťáv a energetických nápojů a to bez přidaných cukrů a konzervantů. Přirozeně zrychluje metabolismus a tím dodává více energie, takže vám v hubnutí pomůže i tím, že vydržíte déle cvičit.

Znáte další dobré tipy na nápoje, které pomáhají hubnout?





Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte