BudKocka.cz logo

Hubnutí bez diet a cvičení - jde to?

Hubnutí Životní styl Dieta Lucie 16. srpen 2013
chození


Možná znáte z různých článků, knih nebo pořadů v televizi, že zhubnout bez cvičení a diety prostě nejde a že musíte pořád cvičit a jíst potraviny bez tuků. Dá se ale zhubnout i bez diet a cvičení, sice se musí dodržovat jiná pravidla, ale můžete snadněji zhubnout. Podívejte se na to, jak můžete jednoduše zhubnout. Tak jako v jiných případech, tak i v tomto je nutná pevná vůle a trpělivost.

Vyměňte talíře za menší

Možná tomu nebudete věřit, ale když vyměníte klasické velké talíře za menší dezertní, sníte mnohem méně jídla, i když nebudete mít pocit, že jste ve skutečnosti snědla jídla málo. Uvidíte, že máte plný talíř a ve výsledku budete spokojená. Na rozdíl od velkých talířů, které celé zaplníte jídlem, na menší talíř si dáte méně jídla a sníte jen to. Samozřejmě není vhodné si na malý talíř dát jídlo, které překypuje nebo tvoří doslova pyramidu. Také není vhodné si přidávat další porci, to by pak popřelo smysl menších talířů.
Se změnou začněte postupně, nejprve si dejte menší množství na velký talíř a až po třeba dvou týdnech si začněte jídlo nakládat na menší talíř. Hubnutí menšími porcemi velmi pozitivně podpoříte.

jídlo

Jezte pomalu a pokud budete plní, přestaňte

Pokud ráda jíte rychle, někdy doslova za pochodu, tak s tím přestaňte. Naučte se jíst pomaleji a jídlo si vychutnávejte. Mozek dá signál zhruba až po 15 minutách, že je tělo nasyceno a pokud jíte rychle, tak ve výsledku sníte mnohem více jídla, než byste měla. Mozek totiž vydá signál až po přecpání se. Vyzkoušejte jíst opravdu pomalu, každé sousto pořádně rozžvýkejte a nezapomeňte na tekutiny.



Pravidelnost je důležitá

Dále je vhodné stravovat se pravidelně, je jedno jestli jíte 4x, 5x nebo 6x denně, ale dodržujte +- stejné časové rozestupy mezi jídlem. Vůbec nejhorší je, pokud někdo nesnídá, neobědvá a večer vyluxuje ledničku. Určitě byste měla snídat, pak si dejte svačinu, oběd, svačinu, večeři, případně ještě něco malého. Dodržujte časové rozestupy mezi jídlem 2,5 - 3,5 hodiny, nehladovějte a ani se nepřejídejte.

zákusky

Vynechejte cukr - vzniká na něj závislost

Možná si nedokážete představit den bez čokolády, zákusky nebo sušenky a když nedostanete svůj pamlsek, tak to vypadá, že bude konec světa. Tak přesně vypadá závislost na cukr, která je stejně nebezpečná jak u drog a alkoholu. Pokud vy máte přesně tento problém, tak nejprve snižujte dávky (např. místo 1 čokolády si kupte malou čokoládu, místo velkého zákusku si dejte malý), postupně vyměňte sladkost za ovoce. Cukr nezpůsobuje jen nadváhu, ale také různé nemoci, proto s ním skončete, dokud je čas.



Dávejte si pozor na tuky

Určitě znáte, že na hubnutí se doporučují všemožné margaríny a další hmoty. Na rohlík či chleba si raději namažte teňoučkou vrstvu másla, pomazánkového másla, lučiny či podobného sýru. Opravdu z tenké vrstvy se vám nic nestane. Jednou za čas neuškodí ani sádlo. Ztužené tuky nejsou moc pro zdraví přínosné, stačí se jen podívat na jejich výrobu a pochopíte, že pro tělo jsou spíše zátěží než přínosem.

I pohyb je nutný

Bez pohybu zhubnout nejde, nemusíte ale trávit hodiny ve fitku, ale raději odevzdejte klíčky od auta partnerovi. Někteří jezdí autem i do obchodu, který je vzdálený 500 metrů, kromě práce a pohybu doma nikam nechodí, což je špatně. Raději více choďte. Pokud nemáte práci nebo školu moc daleko, tak běžte pěšky nebo jeďte na kole. Pokud jezdíte autobusem, vystupte o 1 - 2 zastávky dříve. Také choďte často na procházky, přece nemusíte pořád sedět doma na zadku u televize nebo na Facebooku. Venku je krásně, tak nebuďte zavřená doma, vhodné jsou i túry na hory. Na delší procházky rychlou chůzí se vydejte alespoň třikrát týdně.

Důležitá je celková změna

Jak jste si zajisté všimla, tak je velmi důležitá celková změna. Musíte se naučit pravidelně jíst, pokrmy si dávat na menší talíře a hlavně nepřejídat. Dále je nutné chodit a chodit rychlejší chůzí, ať máte nějaký pohyb. Další velmi důležitou součástí hubnutí je stres. Víte, že pokud se budete neustále stresovat, že vám nejde zhubnout, tak opravdu nebudete hubnout? Proto buďte šťastná a nestresujte, váha jednou půjde dolů.

Nečekejte zázraky hned

Pokud se budete řídit těmito pravidly, můžete očekávat celkem brzy výsledky. Ve výsledku ale pomaleji než při držení přísnější diety a pravidelného cvičení. Musíte ale počítat s tím, že nezhubnete 5 kg za měsíc, můžete zhubnout pouze třeba dva či jeden kilogram. Všechno záleží na tom, jak moc se při tomto způsobu budete snažit.

Myslíte, že se dá zhubnout bez diet a cvičení nebo je to blbost?





Názory k článku


vy xxx :DD
chtely ste komentar tak mate! :DD
dodo, 20. srpen 2013

Napište, co si o tom myslíte