BudKocka.cz logo

Jak si udržet zdravou váhu podle Jillian Michaels?

Hubnutí Rady Markéta 18. prosince 2018
udržení váhy

Jillian Michaels (nar. 1974 v Los Angeles) je celosvětově populární trenérka, spisovatelka, podnikatelka a televizní hvězda. Miliony žen a dívek po celém světě cvičí a hubnou podle jejích rad, její videa mají ohromnou sledovanost a knihy patří k bestsellerům. Vyvinula různé tréninkové plány, ve kterých spojuje kickbox, jógu, pilates, plyometrický trénink a posilování s činkami.

-

Je držitelkou několika certifikátů a majitelkou léčebného, sportovního a wellness centra v Beverly Hills. Kromě cvičení však radí i ohledně diet a hubnutí. V tomto článku se dozvíte, jak si podle této oblíbené odbornice udržet zdravou váhu.

Jaký je rozdíl mezi hubnutím a udržováním dosažené váhy?

Obojí je vlastně jednoduchá hra se sčítáním a odčítáním – resp. počítáním kalorií. Hlavním rozdílem je, že při hubnutí je třeba dosáhnout deficitu, tj. spálit více kalorií, než zkonzumujete. Pro regulaci hmotnosti pak jednoduše stačí přijímat stejné množství kalorií, jako spálíte. Je to tedy snadnější, protože nemusíte sníst tak málo nebo spálit tolik kalorií při cvičení, jelikož už není potřeba jejich deficitu pro váhový úbytek.



Jak to dělá Jillian?

Pro příklad – Jillian říká, že při cvičení spaluje 2000 kalorií denně, může tedy bez problémů sníst stejné množství, aniž by přibrala. Naopak, kdyby chtěla ještě hubnout, např. kilo týdně, bylo by třeba vytvořit energetický deficit 1000 kalorií za den (počítá se 500 na půl kila). Tzn. kdyby zkonzumovala 1200 kalorií denně, musela by cvičit tvrději a spálit jich 2200, aby dosáhla svého cíle.

Co je třeba udělat?

Důležité je zjistit, kolik kalorií za den spálíte. Existuje totiž několik faktorů, které to ovlivňují: váš bazální (klidový) metabolismus (množství kalorií, které vaše tělo spaluje v klidovém stavu – např. spánek, dýchání), aktivní metabolismus (výdej energie v průběhu dne bez cvičení – záleží to třeba na práci; dělník spálí více než člověk, který sedí v kanceláři) a samozřejmě skutečnost, kterou můžete ovlivnit nejvíce – cvičení.



Bazální a aktivní metabolismus si lze vypočítat na online kalkulačkách nebo aplikacích. U fyzických aktivit, které provozujete, si vyhledejte, kolik si při nich spaluje kalorií nebo cvičte s přístrojem, který to přímo měří. Pak už jen stačí spárovat spálené a přijaté kalorie a udržování zdravé váhy bude hračka.

Na co nezapomenout?

Jillian Michaels se setkává s mnoha lidmi, kteří udržování své hmotnosti chápou stejně jako dietu a pořád tvrdě cvičí a úzkostlivě počítají kalorie. Přitom to není potřeba – i když je dobré zjistit si, jak by měl vypadat váš energetický výdej a příjem a nadále se stravovat zdravě a vyváženě, nemusíte být na sebe pořád přísná.

Navíc ze sebe můžete mít dobrý pocit – ačkoli to možná bylo těžké, na svou cílovou váhu jste se dostala a zvítězila jste tak nad kily navíc. Takže pokaždé, když budete ztrácet motivaci a chtít „hřešit“, myslete na to, jak dobře se teď cítíte – a cítit se zdravě a fit je vždy lepší pocit než chuť všech hranolků na světě.



Názory k článku


Napište, co si o tom myslíte